شروع گفتگوبا مشــــاوریــــن در تلگـــرام@sourcesaazbot
کانال تلگرام سایت صفحه اینستاگرام سایت راهنمای خرید از سایت
در آمدزایی
سورس مدیرت گروه حرفه ای و کامل
سورس ساز
آیا میدانید …
سورس ساز

سورس ساز

سورس فروشگاه ساز پیشرفته
فروشگاه ساز
خرید هاست ربات

۱۷ نکته مهم سئو داخلی وب سایت

https://sourcesaaz.ir/wp-content/uploads/2019/08/400-768x461.jpg

۱۷ نکته مهم سئو داخلی وب سایت

یکی از دغدغه های مهم صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و وبسایت ها این است که دوست دارند سئوی وبسایت خودشان را افزایش دهند تا بتوانند در رتبه های بالاتر گوگل قرار بگیرند و ترافیک بیشتری را جذب کنند تا از این طریق، درآمد خودشان را افزایش دهند.

سئو یکی از بهترین روش های جذب ترافیک است که در ابتدا نیاز است روی آن وقت بگذارید و سپس بعد از مدتی نتیجه تلاشتان را می بینید.

اگر شما هم یک صاحب وب سایت هستید و می خواهید سئو داخلی وبسایت خودتان را بهینه کنید، این مقاله سریالی و چند قسمتی را دنبال کنید تا مهمترین و بهترین نکات سئو داخلی را به شما توضیح بدهیم و با انجام آنها، سئو داخلی وبسایت خودتان را تا حد بسیار زیادی بالا ببرید.

البته باید این را هم بدانید که علاوه بر رعایت این نکاتی که در این مقالات گفته می شود، شما باید برای بهبود رتبه و سئوی سایت خود، تولید محتوای حرفه ای انجام دهید. شما باید بتوانید محتواهایی تولید کنید که مخاطبین وبسایت شما نیاز دارند و می خواهند در آن زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنند. با این کار، سئوی سایت شما به بهترین شکل ممکن بهبود پیدا می کند و رتبه بهتری در گوگل به دست می آورید. مثلا اگر شما در زمینه فروش داروهای گیاهی فعالیت می کنید، شاید نوشتن مقاله ای با این موضوع که کدام کشورها در تولید گیاهان دارویی پیشرو هستند خیلی برای مخاطب مناسب نباشد، مخاطب دوست دارد بداند چطور می تواند به نتیجه ای که می خواهد یعنی سلامتی و زیبایی بیشتر برسد و شما هم باید در این وبسایت، مقالاتی با این موضوعات را تولید کنید. بعد از اینکه مقاله خودتان را تولید کردید و در وبسایت قرار دادید، اگر وبسایت وردپرسی داشته باشید می توانید با استفاده از افزونه yoast seo این تغییرات را روی مقاله های خودتان اعمال کنید تا نتایج بهتری را کسب کنید و کارتان نیز راحت تر انجام شود. اگر هم از وبسایت وردپرسی استفاده نمی کنید، کافی است تغییراتی که می گوییم را به صورت دستی روی مقالات وبسایت خودتان پیاده سازی کنید تا بتوانید سئوی داخلی سایت خود را بهتر کنید.

حالا برویم سراغ این مقاله و باهم ۱۷ نکته مهم سئو داخلی وبسایت را بررسی کنیم.

 

۱- انتخاب عنوان مناسب:

اگر یک کلمه را در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید، متوجه می شوید که هر کدام از نتایج، یک بخش تیتر آبی رنگ دارند. این تیتر آبی رنگ همان عنوان سئو وبسایت شماست که باید در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید.

عنوان مناسب برای سئو یک مطلب یا صفحه، باید حاوی کلمه کلیدی اصلی شما باشد و بهتر است این کلمه کلیدی در چند کلمه اول این عنوان تکرار شود.

مثلا اگر کلمه کلیدی صفحه شما طراحی وبسایت است، بهتر است عنوان شما به این شکل باشد: “طراحی وبسایت وردپرسی در تهران” یا “بهترین روش طراحی وبسایت چیست؟”

نکته دیگری که باید بدانید این است که عنوان سئوی شما، باید توجه مخاطبی که در حال خواندن نتایج جستجو است را جلب کند. به همین خاطر باید عنوانی را بنویسید که یکی از نکات زیر در آن به کار رفته باشد:

  • عنوان خبری: عنوان سئو شما می تواند به صورت خبری باشد و یک خبر را به مخاطب شما ارائه دهد. مثلا در مورد موضوع طراحی وبسایت می توانید بنویسید: “طراحی وبسایت ارزان شد!!!” ؛ این عنوان کوتاه، می تواند توجه مخاطب شما را جلب کند تا توضیحات مقاله شما را بخواند و در نهایت ترغیب شود روی لینک مقاله شما کلیک کند.
  • عنوان سوالی: روش دیگری که می توانید برای عنوان سئو مطالب خودتان استفاده کنید، عنوان سوالی است. مثلا برای موضوع طراحی وبسایت، می توانید به این صورت عنوان نویسی کنید: “چگونه طراحی وبسایت را ارزان تر انجام دهیم؟!” ؛ در این مثال مخاطب کنجکاو می شود که ببیند آیا روش های خاصی برای کاهش هزینه های طراحی وبسایت وجود دارد یا خیر به همین خاطر احتمالا روی لینک وبسایت شما در گوگل کلیک می کند.
  • عنوان کنجکاو کننده: یکی دیگر از روش های جالب و کنجکاو کننده عنوان در سئو، استفاده از عنوان های کنجکاو کننده است. مثلا برای موضوع طراحی سایت، می توانید چنین عنوانی بنویسید: “۶ راز مهم طراحی وبسایت ، که هیچ طراح وبسایتی به شما نمی گوید!!!” این عنوان جذاب می تواند کلید موفقیت مقاله شما در نتایج گوگل باشد و توجه هر مخاطبی را جلب کند.

سه روش جالب و جذاب نوشتن عنوان های سئو برای مطالب و صفحات را بیان کردیم، حتما از این روش ها استفاده کنید تا بتوانید عنوان های جذاب تری را بنویسید و البته این را هم باید بدانید که نوشتن عنوان های کاملا بی ربط اصلا کار جذابی نیست و می تواند در آینده به سئوی وبسایت شما لطمه زیادی وارد کند. پس سعی کنید عنوان مناسبی را انتخاب کنید که وقتی مخاطب روی آن کلیک کرد، به مقاله ای مرتبط هدایت شود. در غیر این صورت مخاطب صفحه وبسایت شما را می بندد که همین موضوع باعث نمره منفی وبسایت شما در گوگل خواهد شد.

همچنین یادتان باشد عنوان سئو وظیفه جلب توجه مخاطب را دارد و باید طوری باشد که مخاطب در دست از اسکرول کردن صفحه گوگل بردارد و به عنوان شما توجه کند.

۲- توضیحات Description :

همانطور که در قسمت قبل گفتیم، در نتایج جستجوی گوگل، عنوان وظیفه دارد توجه مخاطب را جلب کند، اما اکثر مخاطبین بعد از اینکه عنوان را مطالعه کردند و توجه شان جلب شد، در قدم بعدی توضیحات سئو را مطالعه می کنند تا مطمئن شوند مقاله شما می تواند آنها را به نتیجه موردنظرشان برساند.

پس شما علاوه بر نوشتن عنوان مناسب و جذاب، باید یک توضیحات سئوی جذاب و حرفه ای بنویسید تا مخاطبین ترغیب شوند روی لینک وبسایت شما کلیک کنند و به وبسایت شما وارد شوند.

همانطور که در عنوان سئو گفتیم، در توضیحات سئو هم باید از کلمه کلیدی اصلی مقاله یا صفحه خودتان استفاده کنید و بهتر است این کلمه کلیدی در چند کلمه اول نوشته شود.

مثلا فرض کنید می خواهیم برای یک مطلب که در مورد هزینه های طراحی وبسایت است یک توضیحات سئو بنویسیم، این توضیحات می تواند به این صورت باشد:

در طراحی وبسایت هزینه های جانبی زیادی وجود دارند که اکثر طراحان وبسایت این هزینه ها را از شما دریافت می کنند و شما هم به خاطر آگاهی نداشتن از این موضوع، هزینه این کار را پرداخت می کنید. در این مطلب ما در مورد هزینه های پنهان طراحی وبسایت صحبت می کنیم و می گوییم چطور آنها را کاهش دهید.

البته توضیحات یک مثال است و به صورت بداهه نوشته شده است اما می توانید برای مطالب خودتان با کمی وقت گذاری توضیحات فوق العاده و حرفه ای را بنویسید.

همچنین برای نوشتن توضیحات سئو هم می توانید از ۳ روشی که برای نوشتن عنوان سئو معرفی کردیم استفاده کنید، یعنی توضیحات خود را به صورت خبری، سوالی یا کنجکاو کننده بنویسید.

فقط تنها موضوعی که باید بازهم روی آن تاکید کنیم این است که حتما توضیحاتی بنویسید که با مطلب شما مرتبط باشد نه توضیحاتی که صرفا برای کشاندن مخاطب به وبسایت خودتان بنویسید. چون این موضوع وبسایت شما را به یک برند اسپم تبدیل می کند و در آینده تاثیرات بدی را روی مخاطبین شما خواهد داشت.

۳- استفاده از تگ H1 :

تگ H1 در هر مطلب نشان دهنده کلمات با اهمیت آن مطلب است. به همین خاطر در هر مطلب شما باید یک تگ H1 قرار دهید که شامل کلمه کلیدی اصلی آن مطلب یا صفحه باشد.

همانطور که گفتیم تگ H1 فقط یکبار می تواند در هر مطلب وجود داشته باشد.

پس دقت کنید که در مطلب خودتان فقط یکبار تگ H1 را تکرار کنید و در آن از کلمه کلیدی اصلی خودتان استفاده کنید.

البته اگر از قالب های آماده وردپرس استفاده می کنید، به این موضوع دقت کنید که بعضی از قالب ها طوری کدنویسی شده اند که به صورت خودکار عنوان اصلی مطلب یا صفحه را به عنوان تگ H1 قرار می دهند و اگر قالب شما اینطور باشد، دیگر نیازی نیست خودتان به صورت دستی اینکار را انجام دهید و بهتر است دیگر تگ H1 به صفحه خودتان اضافه نکنید.

۴- استفاده از تگ H2 :

تگ H2 نیز مانند تگ تگ H1 اهمیت زیادی دارد و می تواند چندین بار در صفحه یا مقاله شما تکرار شود.

شما می توانید از تگ H2 برای نشان دادن تیترهای مهم مقاله یا صفحه خودتان استفاده کنید و بهتر است حتما در یکی از این تگ ها، از کلمه کلیدی اصلی خودتان استفاده کنید تا بازهم اهمیت این کلمه کلیدی را به موتورهای جستجو اعلام کنید.

تگ H2 می تواند چندین بار در مقاله یا صفحه شما تکرار شود و خوب است که پاراگراف های متن را کوتاه کنید تا بیشتر از عنوان گذاری و تگ H2  استفاده کنید.

۵- استفاده از کلمه کلیدی در ابتدای پاراگراف اول:

یکی از مهمترین پارامترها برای نشان دادن اهمیت یک کلمه کلیدی در صفحات وبسایت، این است که این کلمه کلیدی حتما باید در ابتدای پاراگراف اول متن شما وجود داشته باشد. حتی بهتر است این کلمه را در کلمات ابتدایی پاراگراف تکرار کنید.

این کار به این خاطر است که مخاطب می تواند از همان پاراگراف اول صفحه متوجه شود موضوع اصلی این مطلب چیست و اگر محتوا برایش مناسب نبود، می تواند از آن محتوا خارج شود.

جمع بندی

در این مطلب در مورد ۱۷ نکته مهم سئو داخلی وبسایت صحبت کردیم و ۵ نکته اول این موضوع را بررسی کردیم.

این نکات بسیار مهم هستند و می توانند تاثیر خیلی زیادی در سئوی وبسایت شما داشته باشند.

توصیه می کنیم حتما همین امروز این موارد را در سئوی وبسایتتان پیاده سازی کنید و منتظر مقالات بعدی این سری باشید تا تمام ۱۷ نکته مهم سئو داخلی وبسایت را به شما معرفی کنیم و این موارد را به صورت کامل روی صفحات وبسایتتان اجرا کنید.

دسته بندی : وبلاگ
نویسنده : سورس ساز
تاریخ انتشار : ۰۳ / ۰۶ / ۱۳۹۸
بازدید : 76 بار
لینک کوتاه : https://sourcesaaz.ir/?p=2370
مطلب مفیدی برای شما بود ؟؟ پس به اشتراک بگذارید برای دوستانتان

مطالب مرتبط ...

مشاهده وبلاگ

نکات مهمی که درباره آیکون های طراحی سایت بدانید!

نکات مهمی که درباره آیکون های طراحی سایت بدانید!

نکات مهمی که درباره آیکون های طراحی سایت بدانید! آیکونهای پرکاربرد در طراحی سایت را بشناسید! برای طراحی سایت های رسمی و غیر رسمی، به شدت نیاز داریم تا از آیکونهای جذاب ...

ادامه توضیحات

روش غیر فعال سازی آپدیت خودکار وردپرس

روش غیر فعال سازی آپدیت خودکار وردپرس

چگونه آپدیت خودکار وردپرس را غیر فعال کنید؟ یکی از امکانات وردپرس، به روز رسانی خودکار آن است. هسته وردپرس، افزونه ها و قالب وردپرسی می تواند به صورت خودکار آپدیت ...

ادامه توضیحات

اخبار هفتگی ۲ مرداد

اخبار هفتگی

با سلام خدمت شما دوستان عزیز . امروز مطلب اخبار هفتگی ۲ مرداد را برای شما آماده کرده ایم که امیدواریم از آن لذت ببرید . اخبار پیرامون وردپرس کمتر شده ...

ادامه توضیحات

تبلیغات سایت

مشاهده تعرفه


دیدگاه کاربران ...

    لطفا قبل از ارسال سئوال یا دیدگاه سئوالات متداول را بخونید.
    جهت رفع سوالات و مشکلات خود از سیستم پشتیبانی سایت استفاده نمایید .
    دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه خود را بیان کنید