تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی در چیست

649 - تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی در چیست

وب سایت بهترین راه برای معرفی یک کسب و کار است تا جایی که حتی بیزینس های کوچک هم به آن روی آورده ند. با وجود تنوع بالا سایت ها حال سوال پیش می آید که :
سایت ها بر چه اساسی مقایسه می شوند؟
چرا باید صاحبان مشاغل به دنبال سایت فروشگاهی باشند؟
چه سایتی مناسب کسب وکار من است؟
تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی در چیست ؟

 

یافتن پاسخ درست به همه ی این سوال ها کمک می کند تعریف دقیق تری از سایت داشته باشید و بتوانید متناسب به اهداف تجاری سایت خود را سفارش دهید. در ادامه به مزایا و ویژگی هر یک از سایت های فروشگاهی و تجاری می پردازیم و سعی داریم تفاوت های این دو سایت را برای شما روشن کنیم.

 

مزیت سایت فروشگاهی

زمانی که کاربران فرصت کافی برای خرید حضوری ندارند یا فروشگاه ها کالای مورد نظرشان را موجود ندارد سایت فروشگاهی اهمیت خود را نشان می دهد. یک وبسایت فروشگاهی به طور کاملا اختصاصی برای ساده کردن خرید محصول و خدمات کاربران طراحی شده و با انتقال اطلاعات کمک می کند کاربران تصمیم بهتری برای خرید خود داشته باشند. سایت های تجاری شامل سایت های لوازم الکترونیکی تا ارائه خدمات نظافتی ( مثل آچاره ) یا آموزش آنلاین (مثل لیندا ) فعالیت دارند و نیاز جامعه را برطرف می کنند.

یک سایت فروشگاهی با هدف معرفی کالا ، نقد و بررسی محصولات و ارائه قیمت مناسب تری از کالاها در وب حضور دارند و و میتوانید با صرفه جویی درهزینه ها مشتریان را از پیشنهادات تخفیفی خود درهر جایی و در هر زمانی با خبر شوند.

در بیشتر موارد افراد مطمئن نیستند که به سایت شرکتی نیاز دارند یا یک فروشگاه اینترنتی ، تعریف دقیق و درستی از سایت خود ندارند. مثلا نمی دانند ممکن است نیازمند به گرفتن سفارش محصول یا خدماتی در سایتشان باشند و یا بخواهد هزینه ی کالایی را اینترنتی دریافت کنند.

 

ویژگی های سایت فروشگاهی

یک سایت فروشگاهی جدا از پیشنهادات فروش به مخاطب باید بتواند امنیت لازم را برای پرداخت آنلاین مخاطب فراهم کند، مدیریت آسانی داشته باشد و موارد بسیار دیگر.

 

مدیریت آسان

مدیران یک سایت فروشگاهی به عنوان صاحب آن کسب وکار نیاز به سایتی دارند که امکان ویرایش، ایجاد محصولات و خدمات را داشته باشند و با پیچیدگی های کدنویسی مواجه نشود.

 

امنیت فروشگاه آنلاین

یک خرید اینترنتی نیاز به اطلاعاتی از کارت بانکی کاربران دارد، فروشگاه اینترنتی باید بتواند امنیت کافی را برای اطلاعات مشتریان داشته باشد و ویژگی هایی چون گواهینامه SSL ، فایروال و سامانه احراز هویت را فعال کند.

 

پشتیبانی و ارتباط آنلاین با مشتری

گاهی کاربران نیاز به رفع ابهامات برای خرید آنلاین پیدا می کنند که یک فروشگاه اینترنتی باید بتواند اعتماد مشتری را از طریق ارتباط آنلاین برطرف کند و برای سوالات آن ها پاسخی داشته باشد.

 

مزیت سایت شرکتی

سایت شرکتی برای اعتبار، آسان شدن ارتباط با مشتری، بهبود بازاریابی و افزایش فروش و رسیدن به بازار هدف بزرگتر ایجاد می شود. حال این سایت شرکتی می تواند با معرفی محصولات و خدمات ارتباط خود را با مخاطب داشته باشد و بر حسب نوع خود به تشریح نکاتی حیطه کسب و کار خود بپردازد.

 

داده های مشتریان را جمع آوری می کند

با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی اغلب کسب و کار ها طراحی سایت شرکتی را نادیده می گیرند و فرصت های زیادی را از دست می دهند. در حالی که از طریق وب سایت می توانند استراتژی های بازاریابی کسب و کار را دنبال کنند و به کمک ابزار هایی مثل گوگل آنالیتیکس و غیره اطلاعات زیادی از مشتریان را به دست بیاورند.

 

دسترسی ۲۴ ساعته برای مشتریان شما دارد

یکی از بزرگترین مزیت ایجاد سایت شرکتی سهولت ارتباط با کاربرانی است که امکان دارد مشتری شما باقی بمانند و حتی اطلاعات سایت شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

 

اعتبار کسب و کار را نشان می دهد

اگر یک سایت حرفه ای و خوب طراحی شده باشد ، اعتبار خاصی را برای کسب و کار شما فراهم می کند. محتوایی که خوب نوشته شده باشد مشتریان را درگیر می کند و آن ها را تشویق می کند تا به سایت سر بزنند و به جستجوی خدمات و محصولات بپردازید. پس اگر حضور در فضای وب را جدی نگیرید فرصت را به رقبای خود دادید.

 

فرصت بازاریابی را فراهم می کند

یک سایت بسیاری از فرصت های بازاریابی و تبلیغات را به روی شما باز می گذارد تا بتوانید از برند ، محصولات و خدمات خود دفاع کنید و با امکان افزودن تبلیغات گوگل ادز و غیره فرصت بیشتری را برای تبلیغات داشته باشید.

 

کسب و کار شما را به بازار هدف بزرگتر می رساند

یک بازار هدف گسترده یکی از اهداف مهم در بازاریابی به حساب می آید. سایت شرکتی می تواند با حضور موثر خود در دسترس کاربران بیشتری قرار گیرد و در بازار هدف بزرگتر برسد.

 

ویژگی های سایت شرکتی

در یک سایت شرکتی نیاز است متناسب استاندارد خاص به جذابیت ظاهری سایت پرداخته شود، برند در محوریت طراحی قرار گیرد ، پالت رنگ و سبک ها هم باید هویت برند را نشان دهد و با شفاف سازی اهداف کسب و کار را نشان دهد.

 

برخی از ویژگی های سایت شرکتی :

  • معمولا اطلاعاتی از تازه ترین اخبار را در آرشیو خود دارد و گالری صوتی ، تصویری و ویدئو یی از محصولات و خدمات دارد.
  • در طراحی سایت شرکتی فضای سفید به حداقل می رسد و با نزدیک کردن عناصر فضا را کامل می کند.
  • با اضافه شدن عناصر گرافیکی در طراحی سعی می شود مهمترین مطالب را جلوه بدهد.

 

چگونه وب سایت ها طبقه بندی می شوند

هر سایتی به یک هدف منحصر به فرد فعالیت های خود را دارد پس می توانیم بگوییم هیچ وب سایتی را نمی توانیم به عنوان یک سایت معمولی طبقه بندی کنیم اما می توان به غیر از سایت شرکتی و فروشگاهی آن ها را در انواع زیر جا داد :

  • سایت شخصی
  • سایت آژانس مسافرتی
  • سایت تفریحی
  • سایت دانلود
  • و…

سایت تجاری یا نوع دیگر شما بسته به هدف طراحی می شود و با پرداختن به جنبه های مختلف توسعه پیدا می کنند.

 

تفاوت سایت فروشگاهی و سایت شرکتی

یک سایت فروشگاهی با ویژگی های که قبلا راجب آنها صحبت کردیم اهداف تجاری خود را پیش می برد که تفاوت های مشخصی را با سایت شرکتی دارد، به طور خلاصه :

  • امنیت یک سایت فروشگاهی به نسبت شرکتی اهمیت بالایی دارد و کاربر می خواهد مطمئن باشد مشکلی برای خرید نخواهد داشت.
  • سایت شرکتی تنها برای ارائه اطلاعات است ولی یک سایت فروشگاهی باید بتواند کسب درآمد خود را نشان دهد پس به المان های بیشتر برای جذابیت نیاز دارد.
  • مدیریت یک سایت فروشگاهی باید آسان باشد چون اغلب صاحبان تجاری چندان از برنامه نویسی سردر نمی آورند.
  • یک سایت فروشگاهی باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد و بتواند در موقع لازم صفحات متفاوتی را طراحی کرد، در حالی که یک سایت شرکتی به ندرت امکانات اضافی را لازم خواهد داشت.
  • فروشگاه آنلاین نیاز به قابلیت هایی برای انجام و پردازش سفارشات را به صورت آنلاین دارد و باید بتواند خدماتی نظیر استفاده از کد تخفیف ، مقایسه محصولات و سبد خرید در کنار توضیحات و عکس محصول داشته باشد.

البته در مقابل جامعیت سایت فروشگاهی ، سایت شرکتی نیز مزیت هایی دارد که می تواند اهمیت خود را در مقابل سایت شرکتی بیشتر نشان دهد از جمله :

  • به عنوان یک نقطه قوت تبلیغاتی تمرکز بیشتری در ایجاد هویت برند دارد.
  • به جنبه اعتبار و اعتماد سازی کمک زیادی می کند.
  • بستر مناسبی برای ارائه نمونه کار و پروژه ها به حساب می آید.
123

سورس ساز نام برندی است که در شهر تهران برای شروع فعالیت خود در دنیای اینترنت پایه گذاری کرده است . سورس ساز در سال اسفند ۱۳۹۷ فعالیت خودش را آغاز نموده است و هم اکنون ما یک تیم هستیم که با حداکثر توان برای رضایت شما تلاش می کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان