خرید هاست ربات با 10 درصد تخفیف کد تخفیف sourcesaaz

چگونه بازدید بلاگ وب سایت را افزایش دهیم؟ ۲۰ روش افزایش بازدید بلاگ

531 - چگونه بازدید بلاگ وب سایت را افزایش دهیم؟ ۲۰ روش افزایش بازدید بلاگ

بدون شک برای افزایش بازدید بلاگ خود روش هایی را در نظر دارید تا مخاطبانتان را به شما برساند. یک تبلیغ موثر می تواند ترافیک شما را افزایش دهد. حال با توجه به اینکه تلاش بسیاری را صرف نگهداری از وب سایت خود می کنید و می خواهید تخصص خود را در منطقه خاصی از شهر به اثبات برسانید می توانید به عنوان اولین نکته مهارت خود را در وبلاگ نویسی نشان دهید و برای دستیابی به این هدف به سئو وب سایت و همچنین درگیر کردن مشتری نیاز دارید. ضرورت توجه به وب سایت و هر چیزی که بر روش های شما اثر می گذارد در قالب ۲۰ نکته منحصر به فرد برای شما آورده شده است.

  • حضور در شبکه ‌های اجتماعی
  • اشتراک ‌گذاری محتوا
  • استفاده از بازاریابی تأثیرگذار
  • تبلیغات اصولی در گوگل ادز
  • ایمیل هفتگی خودکار
  • استفاده از لینک در امضای ایمیل
  • نوشتن مقاله پست مهمان
  • افزودن دکمه‌ های اشتراک‌ گذاری
  • استفاده از CTA قدرتمند
  • تولید اینفوگرافیک و نمودار جالب
  • تولید رسانه‌ های متنوع
  • تولید کتاب الکترونیکی
  • ارائه محتوا به زبان های مختلف
  • در تحقیق کلمات کلیدی جدی باشید
  • بهینه ‌سازی تگ ‌های متا
  • تگ Alt
  • گرفتن بک لینک
  • ایجاد لینک داخلی
  • اضافه کردن زبان نشانه‌ گذاری shcema
  • بهینه ‌سازی برای موبایل

۱- حضور در شبکه های اجتماعی

برند شما بدون حضور در شبکه ‌های اجتماعی شناخته نمی ‌شود. اگر می‌ خواهید که وب سایت شما مورد توجه قرار بگیرد باید به اشتراک ‌گذاری مطالبی در یکی از محبوب ‌ترین شبکه‌ های اجتماعی بپردازید. به عنوان مثال فیس بوک می ‌تواند برای شروع مناسب باشد. البته اینستاگرام و توییتر هم بسیار موثر هستند.

۲- اشتراک گذاری محتوا

گروه‌ های فیس بوک و انجمن ‌ها مکانی عالی برای دستیابی به مخاطب خاص و افراد علاقه ‌مند (با موضوع مشترک) هستند. قرار گرفتن در فضای گروهی شانس بیشتری برای پیدا کردن مخاطبان هدف ایجاد می ‌کند. البته شما می توانید محتوای سایر افراد را نیز بخوانید و اطمینان پیدا کنید که روش شما در ایجاد محتوا و تبلیغات به‌ خوبی انجام می ‌شود. همچنین می تواند بازدیدهای شما را تغییر دهد.

۳- استفاده از بازاریابی تأثیرگذار

در بازاری تأثیرگذار از افرادی مثل سلبریتی‌ ها، متخصصان، بلاگرها و میکرو اینفلوئنسرها استفاده می ‌شود و این افراد با دسترسی بهتری که به فضای مجازی دارند تأثیر بسیاری بر رسانه‌ های اجتماعی می‌ گذارند. البته اینفلوئنسرها (افرادی که متخصص یا معروف نیستند اما مخاطبان زیادی دارند) با اعتماد به ‌نفس بالای خود روندهای قوی را در فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و موارد دیگر ایجاد می‌ کنند. این افراد تأثیرگذار صادقانه، قابل ‌اعتماد و بی ‌طرفانه مشاوره می ‌دهند و سخنان آنها در مقایسه با شرکت ‌ها بیشتر قابل باور است و اعتبار بیشتری دارد. شما می‌ توانید در برابر بازاریابی آنها چیزی پیشنهاد دهید. (به عنوان مثال یک پکیج از محصولات خودتان)

۴- تبلیغات اصولی در گوگل ادز

استفاده از بازاریابی موتورهای جستجو مثل گوگل رایگان نیست. روش‌ های بسیاری در این زمینه وجود دارد ولی تبلیغات Google Ads محبوب ‌ترین روش برای دنبال کردن این تاکتیک تبلیغ وبلاگ به‌ حساب می ‌آید. این ابزار به‌ عنوان یک بستر تبلیغاتی آنلاین در اختیار کاربرانی است که برای به اشتراک گذاشتن محصولات و محتوای خود هزینه می ‌کنند تا در تمام طول‌ روز و از تمام نقاط دنیا در دسترس قرار گیرند و در صفحه اول نتایج گوگل باشند.

۵- ایمیل هفتگی خودکار

با اینکه کاربران به میزان کمتری به ایمیل باکس خود می ‌روند ولی هنوز بازاریابی ایمیل به‌ عنوان ابزار تبلیغاتی آنلاین در میان کاربران جای دارد. در حقیقت چندین مرحله وجود دارد تا خوانندگان شما با اشتیاق ایمیل خود را باز کنند و بدانند شما چه محصولاتی را با تخفیف ارائه می دهید. شما با کمک لیست ایمیل به دو روش می ‌توانید کاربران را جذب کنید. به هر ثبت نام در وب سایت با یک ایمیل خوش‌ آمد گویی خودکار ورود افراد جدید را تبریک بگویید یا چند لینک از محتوای اتفاقی تهیه کنید و نمایش دهید. همچنین ایمیل ‌های شما می ‌تواند به‌ صورت خبرنامه، هفتگی یا ماهانه ارسال شود.

۶- استفاده از لینک در امضای ایمیل

چند روش برای ایجاد یک امضای ایمیل حرفه‌ ای وجود دارد. شما می ‌توانید آدرس صفحه اصلی وب سایت خود را لینک دهید و امضای خود را در یک جا نگه‌ دارید تا بتوانید فرصت‌ های دیگری برای لینک دادن به محتوای وبلاگ و اکانت شبکه های اجتماعی به دست آورید. شما با این روش ساده به ‌راحتی با استفاده از یک لینک در ایمیل بازدیدهای وب سایت خود را افزایش می دهید.

۷- نوشتن مقاله پست مهمان

هنگامی‌ که شما به‌ عنوان مهمان در سایر وب سایت‌ ها محتوا ایجاد می ‌کنید امید دارید که مورد توجه سایر نویسندگان وب قرار بگیرید. هر چند بهتر است وب سایت های بازدید بالا و بزرگ را انتخاب کنید مثل ویرگول، دیجیاتو، زومیت و… که بسیاری از وبلاگ نویسان در این وب سایت ‌ها حضور دارند. احتمال دریافت بک لینک از محتوایی که توسط چنین وب سایت ‌هایی منتشر می ‌شوند به‌ شدت افزایش پیدا می ‌کند. دریافت چنین بک لینک هایی برای وب سایت شما بسیار با ارزش است و می تواند برای افزایش بازدیدهای شما عالی باشد.

۸- افزودن دکمه های اشتراک گذاری

یک وب سایت موفق امکانات لازم را برای کاربران خود فراهم می‌ کند تا به ‌راحتی بتوانند با صفحات آن ارتباط برقرار کنند. دکمه ‌های اشتراک ‌گذاری، امکان دیده شدن صفحات شما را در هر جایی از اینترنت ایجاد می‌ کند. به خصوص اینکه بیشتر کاربران وقت آزاد خود را در شبکه ‌های اجتماعی می ‌گذرانند و می‌ خواهند به‌ راحتی بتوانند مطالب را در فیلدهای شخصی (انواع اپلیکیشن) مطالعه کنند. برای قرار دادن این دکمه در وب سایت خود می توانید از افزونه Easy Social Share Buttons for WordPress استفاده کنید.

۹- استفاده از CTA قدرتمند

Call-To-Action عمل فراخوانی با عبارت کوتاه است که از طریق یک لینک از کاربران می‌ خواهد کاری را انجام دهند. مثل جمله معروف (روی این لینک کلیک کن!) که تا چندی پیش از این عبارت استفاده می‌ شد. این عمل می ‌تواند عضویت در خبرنامه وبلاگ شما، اشتراک گذاشتن یک پست، خرید از فروشگاه آنلاین و غیره باشد. البته بهتر است برای ترغیب بیشتر مخاطبان به‌ طور غیر مستقیم در محتوا استفاده شود تا در تبلیغات شما در جهت مثبت تأثیر بگذارد.

۱۰- تولید اینفوگرافیک و نمودار جالب

اینفوگرافیک ها نه ‌تنها در هضم زودتر اطلاعات کمک می‌ کنند بلکه به شما اطمینان می دهند که تصویر و اطلاعات برای مدت طولانی در ذهن مخاطب باقی می ‌ماند. ضمن اینکه با ایجاد خلاقیت نشان می ‌دهید که از سایر رقیبان خود متمایز هستید. در حقیقت اگر یک مقاله هزار کلمه ‌ای را با ارزش بدانیم یک اینفوگرافیک در مقابل کل مقاله ما ارزش دارد. یک کاربر وب‌ سایت با استفاده از اینفوگرافیکی که ایجاد می کنید اطلاعات مفصلی را دریافت می کند که می ‌تواند به ‌تنهایی اصل مطلب را برساند.

۱۱- تولید رسانه ‌های متنوع

بازدیدکنندگان سلیقه ها و علایق متفاوتی برای دیدن محتوا دارند و دوست دارند در طول روز مطالب خود را به روش ‌های مختلفی دریافت کنند. به عنوان مثال اگر کسی در سفر باشد دوست دارد که پادکست گوش کند یا وقت خود را صرف دیدن یک ویدئو کند. یک تصویر گرافیکی می تواند اصل مطلب را برساند و در ذهن مخاطب بماند. اگر همیشه از یک قالب برای محتوای خود استفاده کنید نتیجه بازدید شما کاهش پیدا می کند بنابراین نیاز دارید تا رسانه های خود را تغییر دهید. در بیشتر پست‌ ها از دو نوع رسانه استفاده می‌ کنند که فیلم و تصویر بیشترین استفاده را در میان وبمسترها دارد.

۱۲- تولید کتاب الکترونیکی

محتوای ایجاد شده فرم ‌های طولانی دارند تا به هدف مشخص خود برسند. بلاگ ها باید نشان دهند از کاری که راه اندازی کردند لذت می ‌برند و می ‌توانند نتایج تلاش های خود را در قالب یک pdf و به شکل کتاب الکترونیکی در اختیار کاربران قرار دهند. به عنوان مثال یک وب سایت آشپزی می ‌تواند با ایجاد یک دستور العمل، انواع پاستا را به کاربران ارائه دهد. کافی است دستور العملی ایجاد کند که شامل فهرست مطالب، فصل‌ ها یا بخش ‌ها، معرفی و نتیجه ‌گیری باشد.

۱۳- ارائه محتوا به زبان های مختلف

اگر ‌بتوانید محتوای خود را به سایر زبان ها نیز تولید کنید نهایت توانایی خود را نشان دادید و مخاطبان هدف بیشتری را در قلمرو محتوایی خود وارد خواهید کرد. البته باید دسترسی تغییر زبان را برای کاربران ایجاد کنید و اطمینان پیدا کنید که محتوای شما درست به زبان مورد نظر انتقال داده ‌شده است زیرا درک فرهنگ ‌های دیگر برای هر زبانی سخت است.

۱۴- در تحقیق کلمات کلیدی جدی باشید

تحقیقات کلمات کلیدی درست به شما اطمینان می دهد که کلمه کلیدی شما مطابق خواسته مخاطبانتان است. در حقیقت شما باید به دنبال عباراتی باشید که هدفمندی بهتری برای رسیدن به مخاطبانتان دارد. همچنین استفاده از ابزارهای سئو برای پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب بی ‌تأثیر نخواهد بود و می‌ تواند در استراتژی سئو شما قرار گیرد. پس ‌از اینکه کلمه کلیدی هدف را پیدا کردید باید آن را در تمام متن به‌ صورت پراکنده استفاده کنید. از متن پاراگراف تا عنوان ها، توضیحات و سایر موارد که در ادامه آنها را توضیح می ‌دهیم.

۱۵- بهینه سازی تگ ‌های متا

با توجه به اینکه تگ ‌های متا برای توصیف بهتر محتوا هستند و در نتایج جستجو تأثیر می ‌گذارند لازم است کلمه کلیدی خود را در آن نیز قرار دهید. استفاده از دو تگ مهم در سئو یعنی تگ عنوان و تگ توضیحات (در محتوای شما نمایش داده نمی شوند) بازدیدهای شما را افزایش می ‌دهد و موجب افزایش نرخ کلیک می ‌شود.

۱۶- تگ Alt

گوگل برای اینکه تصاویر را بهتر بفهمد و آنها را رتبه ‌بندی کند از کد تگ Alt استفاده می‌ کند. افراد نابینا نیز از این تگ برای فهمیدن تصاویر استفاده می ‌کنند پس برای هر تصویری که در وب سایت خود استفاده می‌ کنید تگ Alt قرار دهید. البته برای اینکه تگ Alt بهتری داشته باشید می ‌توانید در کنار کلمه کلیدی خود صفت قرار دهید مثل پژو آردی سفید. به این صورت جستجوی کاربران بازه بهتری از نتایج را شامل می شود.

۱۷- گرفتن بک لینک

هر بک لینکی که برای وب سایت خود دریافت می ‌کنید می ‌تواند سئو شما را تقویت کند. گوگل به وب سایت ‌هایی که توسط منابع دیگری لینک شوند اهمیت داده و رتبه ‌بندی آنها را ارتقا می ‌دهد. برای دریافت بک لینک، بهتر است از روش ‌های طبیعی استفاده کنید. به عنوان مثال محتوایی به ‌صورت مهمان ایجاد کنید و آدرس وب سایت خود را در جواب نظرات (به‌ صورت طبیعی یعنی پاسخی منطقی و مرتبط با موضوع) وب سایت ‌های مختلف وارد کنید و به این ترتیب بازدیدهای خود را افزایش دهید.

۱۸- ایجاد لینک داخلی

محتوای جدیدی که در وب سایت خود ایجاد می ‌کنید فرصت ‌های جدیدی متناسب با موضوع فراهم می کند. ایجاد لینک، به مطالب قبلی شما فرصت می ‌دهد تا دوباره خوانده شوند. به عنوان مثال محتوای شما در مورد سری جدید اپل است و ممکن است در متن شما از عبارت اپل ۶ استفاده ‌شده باشد. اگر مقاله ای در ارتباط با اپل ۶ در وب سایت شما موجود باشد می ‌توانید آن را در محتوای جدید لینک کنید و تبلیغی برای آن ایجاد کنید. ازآنجا که وبلاگ شما به یک یا چند موضوع، متمرکز است متوجه می‌ شوید که اجرای این تاکتیک تبلیغاتی کار چندان سختی نیست و می تواند تغییر مثبتی در میزان بازدیدهای شما ایجاد کند.

۱۹- اضافه کردن زبان نشانه گذاری schema

در حقیقت گوگل برای نشانه ‌گذاری و نام‌ گذاری بخش ‌های مختلف از کد schema کمک می‌ گیرد. این کدها کمک می‌ کنند تا موتورهای جستجو به اطلاعات وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. شما می ‌توانید کدهای schema خود را به کمک افزونه در وردپرس اضافه کنید و مشخص کنید که به طور مثال محتوای شما در مورد یک کتاب است. استفاده از schema مختلف (موضوعات صفحات) برای تبلیغات شما بسیار مؤثر است و می‌ تواند جایگاه بهتری در رتبه ‌بندی نتایج ایجاد کند.

۲۰- بهینه سازی برای موبایل

امروزه با وجود تلفن های هوشمند، بیشتر کاربران اینترنت از طریق موبایل وارد وب سایت ها می شوند و اگر وب سایت شما از نظر سرعت یا نمایش اِلِمان ها به درستی کار نکند سریع از آن خارج می شوند پس در مرحله اول باید توجه ویژه ای به ریسپانسیو (واکنش گرا) بودن وب سایت خود داشته باشید و در مرحله بعد، سرعت لود وب سایت را تا حد امکان بهبود بخشید.

نتیجه ‌گیری

با اینکه بسیاری از افراد فکر می‌ کنند که فرمول ثابت و جادویی برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی وب سایت وجود دارد ولی چنین نیست و پیدا کردن ترافیک خوب با وجود الگوریتم‌ های گوگل کار ‌ساده ای نیست و باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا جایگاه وب سایت شما ثابت بماند و منجر به افزایش بازدید وبلاگ شما شود وهمچنین بتوانید یک تجارت موفق داشته باشید.

105

سورس ساز نام برندی است که در شهر تهران برای شروع فعالیت خود در دنیای اینترنت پایه گذاری کرده است . سورس ساز در سال اسفند ۱۳۹۷ فعالیت خودش را آغاز نموده است و هم اکنون ما یک تیم هستیم که با حداکثر توان برای رضایت شما تلاش می کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان