چگونه بازدیدکنندگان سایت را به خریدار تبدیل کنم

648 - چگونه بازدیدکنندگان سایت را به خریدار تبدیل کنم

ک سایت تجاری برای اینکه بتواند با تبدیل کاربر به مشتری از رقبای خود جلو بزند و صعود فروش خود را تماشا کند نیاز به فروشگاهی دارد که با تصاویر با کیفیت و زیبا و محتوایی منحصر به فرد از محصولات بتواند بازدیدکنندگان وب سایت را به خود جلب کند. اما همیشه سوالی که برای صاحبان مشاغل پیش می آید این است که چرا تبدیلات بیشتری نمی بینند؟

در روش های بازاریابی فاکتورهای زیادی هستند که یک تجارت را تحت تاثیر خود قرار می دهند بنابراین باید تمام المان هایی که  منجر به فروش راکد می شود را بیابیم. اما در طراحی سایت فروشگاهی مواردی چون ابزار جستجوی ضعیف در سایت ، مسیر گیج کننده برای خرید و یک محتوای ضعیف باعث می شوند تا احتمال فروش به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

 

 ابزار جستجو ضعیف در سایت

زمانی که کاربران به قصد خرید محصولی به سایت شما فرود می آیند ، به احتمال بالایی نیاز به جستجو محصولات دیگر را پیدا می کند. یک ابزار جستجو در سایت برای تبدیل کاربر به مشتری باید بتواند به صورت کارآمد به بازدیدکنندگان در یافتن محتوا یا محصول کمک کند و همچنین نیاز های آنها را پیش بینی کند و در دسته های مرتبط در توصیه های تکمیلی خودکار خود آنها را پیشنهاد کند.

مثلا اگر شخصی صندلی اتوموبیل قابل تبدیل را جستجو می کند در نتایج باید همان صندلی قابل تنظیم ماشین بیاید در حالی که بیش از ۷۰ درصد جستجوی تجاری قادر به بازگشت نتیجه مناسب برای مترادف های نوع محصول نیستند. حتی ۳۰ درصد از سایت ها با نمایش پیام هیچ نتیجه ای پیدا نشد را برای کاربران نمایش می دهند و یا اعداد و واژه های نامرتبط می فرستند.

چنین سایت هایی در حال سقوط وحتی بازگشت سرمایه هستند و حتما نیازمند به ابزار جستجوی کارآمد برای مدیریت حجم بالایی از محصولات می شوند.

  • بازدیدکنندگان عنوان یا ایده محتوای شما را درباره یک کلمه کلیدی کامل تایپ نمی کنند ، بنابراین هر عملکرد جستجو نه تنها باید با اصطلاحات بلکه با شکست های اجتناب ناپذیر آن ها سازگار باشد.
  • تا جایی که امکان دارد مترادف ، مخفف و اصطلاحات جایگزین را در محتوا جای دهید.
  • نمایش نتایج جستجو را با پیشنهادات همراه کنید و بازدیدکنندگان را از اولین نویسه هایی که تایپ می کنند با محتوای مرتبط درگیر کنید.
  • با استفاده از تگ ها جستجو داخلی خود را کامل کنید.
  • سرعت لود جستجو خود را افزایش دهید. ( حتی اگر در کسری از ثانیه نمایش نتایج جستجو کند شود ، افراد کمتر جستجو می کنند )

و موارد بسیار دیگر که می تواند در روند یک سایت تجاری بسیار موثر باشد.

 

مسیر گیج کننده برای خرید

هر کاربری اگر برای خرید خود مجبور باشد بیش از دو یا سه کلیک انجام دهد یا به مسیری هدایت شود که از خرید خود دور بماند مطمئنا میزان فروش کسب و کار را تا حد بالایی کاهش می دهد. در واقع ما باید کمک کنیم تا کاربر ترس تصمیم گیری خود را پشت سر بگذارد و زنجیره جواب های منفی را دور کند و مطمئن باشد از خرید خودش پشیمان نمی شود تا تبدیل کاربر به مشتری اتفاق بیفتد.

هنوز سایت های زیادی هستند که بی توجه به تبلیغات صفحات بازشونده یا پاپ آپ باعث آزار کاربران خود می شوند. ساده بودن مسیر خرید کاربر را تسهیل می کند و احساس راحتی را برای افراد به همراه می آورد. بنابراین می توانید با طراحی مجدد صفحات سایت یک روند ساده برای خرید و چشم اندازی فوق العاده را برای تجربه حرکت دهید.

چند راه برای بهبود مسیر خرید :

  • ارائه جزئیات واضح مسیر که به مشتریان در تصمیم گیری و انجام معامله کمک می کند.
  • داشتن دکمه های فراخوان (CTA) که به راحتی در هر صفحه قرار می گیرند.
  • حذف اشکال غیرضروری و ساده کردن اشکال موجود.
  • نمایش تعداد گزینه های محدودتر به عنوان پیشنهاد ویژه ، مثلا سه گزینه ایده آل برای خرید.
  • مطالب آموزشی با محصولات مرتبط ارائه دهید ، همیشه مصرف کننندگان با دریافت اطلاعات احتمال خرید را بیشترمی کنند.

 

محتوای ضعیف و بهینه سازی نشده

تبلیغات بازاریابی ایمیلی گرفته تا وبلاگ ، مقالات سفید و پست های رسانه های اجتماعی و البته محتوا دقیقا همان چیزی است که خریداران را به خود جلب می کند. حال اگر فروشگاه اینترنتی شما نتواند برای تک تک محصولات خود سئو را رعایت کند تا در صفحه اول گوگل قرار گیرد نتیجه کافی حاصل نمی شود و شما را از ادامه بازاریابی دلسرد می کند. البته راهکارهای ساده ای وجود دارد که می تواند راه رسیدن به رتبه بهتر را برای شما میسر کند ، از جمله :

  • استفاده از عناوین جذاب
  • CTA درست و به جا
  • برجسته کردن متن
  • استفاده از ساختاری ساده
  • به کاربردن زیر عنوان در متن

 

در نهایت توجه به محتوایی که بتواند اطلاعات لازم را برای آگاهی داشته باشد و موجب ایجاد اعتماد و افزایش خریدها شود ترافیک لازم را فراهم می کند.

123

سورس ساز نام برندی است که در شهر تهران برای شروع فعالیت خود در دنیای اینترنت پایه گذاری کرده است . سورس ساز در سال اسفند ۱۳۹۷ فعالیت خودش را آغاز نموده است و هم اکنون ما یک تیم هستیم که با حداکثر توان برای رضایت شما تلاش می کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان